امام علی عليه ‏السلام :

جودُ الوُلاةِ بِفَيءِ المُسلِمينَ جَورٌ وخَترٌِ؛ بخشش كارگزاران از اموال مسلمانان، ظلم و خيانت است.

حماسه ای دیگر(مروری برانتخابات هفتم اسفند )

بسمه تعالی

حماسه ای دیگر

سال 1394 سال همدلی وهمزبانی روزهای پایانی خود رامی گذاراند سالی که پرازفرازونشیب بود سالی که درآن موضوع هسته ای داغ داغ بود وبحث تحریم ها همچمنان هم درصدر اخبار رسانه هاست وراهپیمایی 22 بهمن که جواب محکم وداندان شکن امت همیشه درصحنه به استکبار جهانی بود وآخرین آن در روز جمعه 7 اسفند اتفاق افتاد که دو انتخابات مهم واثرگذار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزارشد

 

ایران اسلامی درحالی سی وهشتمین ساگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفت که در طی بیش از 10 سال هدایت ورهبری پیامبرگونه امام راحل وعظیم الشان وبیش از 27 سال بارهبری ومدیریت مدبرانه وعلی گونه خلف صالحش ایشان حضرت امام خامنه ای مدظل العالی رشد قابل توجهی داشته و دراکثرعلوم استراتژیک، از هسته ای تا فضایی و تا نانو و شبیه سازی و پزشکی و .. جز ده کشور برتر جهان است و در صنایع موشکی چهارمین قدرت دنیا و از نظر دقت و سرعت موشکهایش شاید اولین کشوردنیاست .و در منطقه جزیره امن و ثبات است بگفته یکی ازاساتید ودانشمندان کشور مصر :

وقتی در مملکتی رهبر درست وحسابی نباشد، میشود مصر”

وقتی در جامعه ای وحدت نباشد میشود عراق”

وقتی در کشوری فرمانده قاطع واستوار نداشته باشد میشود پاکستان”

وقتی درکشوری به ظاهرمسلمان رهبر و رئیس آن خود فروخته به شرق وغرب باشد میشود ترکیه”

اما وقتی در کشوری شیعه ، با همه فشارها ، سلیقه ها ، تندرو ، کندرو ، جنگ 8 ساله ، 30 سال تحریم سیاسی و اقتصادی، رهبرش باج به زمین و زمان ندهد، جایی برای نفس کشیدن دشمن باقی نمی ماند.

آن وقت می شود ایران،

در میان حصاری از آتش جنگ های منطقه که گرگهای زخمی پشت مرزهایشان بی قرار زوزه می کشند … کسی جرات ندارد به خاکشان چپ نگاه کند

در اقتصاد موضوع مهمی باعنوان سرمایه اجتماعی وجود دارد. اقتصاد ایران به این سرمایه اجتماعی کم توجهی است. مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی امید اقتصادی را پررنگ می‌کند. رهبر معظم انقلاب حضور مردم به عنوان سرمایه اجتماعی در اقتصاد را به اقتصاد مردمی تعبیر می‌کنند.

به واقع هرقدر مشارکت مردم در صحنه سیاسی بیشتر باشد پشتوانه‌ای برای تصمیم گیران است تا با قدرت بیشتری در صحنه‌های اقتصادی و چانه زنی برای حل مشکلات حضور داشته باشند. نظام و دولت با پشتوانه مجلس قدرت مند و مردمی بهتر می‌تواند از حقوق و منافع مردم دفاع کند.

در چنین بستر اجتماعی بود که انتخابات 94 شکل گرفت. دولت و حامیانش که از چالش اقتصادی می هراسیدند، کوشیدند تا بازی را در میدان سیاست رقم بزنند انتخابات 94 با آنکه حتی انگلیس و سران فتنه را هم پای کار آورد کاهش مشارکت 6درصدی نسبت به انتخابات مجلس قبلی را در تاریخ ثبت کرد. یکی از استراتژی های اصلاح طلبان برای انتخابات 94 چهره سازی بودو همت بالایی در چهره سازی و برجسته کردن اشخاص خود در رسانه ها و فضاهای مختلف دارند و تلاش می کنند تا خود را در ورای شخصیت های برجسته ای که خود ساخته اند؛ تعریف کنند. استفاده از شخصیت های گمنام و خوشنام و تلاش برای گره زدن نام آنان با اردوگاهشان از استراتژی های آنان در انتخابات مختلف بوده است.

آنها تمام تلاش خود را برای از بین بردن نقاط قوت دولت نهم و دهم بکا ربردند تا جایی که در ذهن مخاطب احمدی نژاد تبدیل به شخصیتی شده که بعنوان مدیر اصول گرایان قلمداد شود

در تحلیل انتخابات 92 و94 نمی توان نقش فضای مجازی در تحرک جمعیت خاکستری جوان جامعه را به حساب نیاورد. علاوه بر این اصلاح طلبان دارای رفتاری زنجیره ای در تبلیغات می باشند. تکرار یک خبر و یک خط باعث تثبیت و اثرگذاری آن بر روی مخاطب می شود. یک حرف هر چند دروغ باشد می تواند بر روی رفتار سیاسی مخاطب تاثیرداشته باشد

این روزها رسانه ها و برخی از مقامات آمریکایی و اروپایی با استناد به توهم پیروزی مدعیان اصلاحات در انتخابات هفتم اسفندماه، بر طبل توخالی «تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران»! می کوبند! و با نادیده گرفتن این واقعیت محسوس و غیرقابل انکار که اکثریت قاطع مجلس دهم نیز در اختیار اصولگرایان است، آرزوی همیشه بر باد رفته خود را به این خبر تبدیل می کنند که مدعیان اصلاحات با حضور حداکثری! در مجلس آینده، برای تغییر سیاست های جاری ایران اسلامی تلاش خواهند کرد! این توهم پراکنی در حالی است که مدعیان اصلاحات بعد از عبور از چند مرحله ناموفق قبلی و شکست های پی در پی، چاره ای جز تمکین و تسلیم در برابر اصول و مبانی نظام ندیده اند.

این جریان سیاسی، در مجلس ششم که اکثریت قاطع آن را در دست داشت – 220 نماینده از 297 نماینده آن دوره مجلس- به هوس تغییر در رفتار و ساختار نظام افتاد و با تصویب لوایح مغایر با قانون اساسی که از سوی دولت وقت – دولت اصلاحات – ارائه شده بود و تصویب چند طرح مشابه، خیال خام خود را دنبال کرد و تا آنجا پیش رفت که جمع قابل توجهی از نمایندگان مدعی اصلاحات مجلس ششم و تعدادی از دولتمردان وقت در اعتراض به ناکامی خود، ابتدا دست به تحصن زدند اما، نظام اسلامی با پشتوانه توده های عظیم مردمی، راسخ تر از آن بود که با این حرکت کمترین خمی به ابروی خود بیاورد. و بعد از ناکامی تحصن که از حمایت گسترده و آشکار دولت های خارجی برخوردار بود، نمایندگان مدعی اصلاحات و تعدادی از دولتمردان با اعلام استعفای خویش، اقدام به «خروج از حاکمیت» کردند که این حرکت نیز با بی اعتنایی نظام و مردم روبرو شد.

این جماعت در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با مدیریت بی پرده مثلث آمریکا و انگلیس و اسرائیل، خیانت بزرگتری را به صحنه آورده و علیه حاکمیت خروج کردند. این اقدام خائنانه نیز راه به جایی نبرد و مدعیان اصلاحات – و نه همه اصلاح طلبان –  در ادامه با تحریم انتخابات مجلس نهم، بار دیگر وزن خود را در مقابله با نظام اسلامی آزمایش کردند و باز هم مثل گذشته، شکست خوردند و سرافکندگی دیگری را به کارنامه خود افزودند.

امروزه اما، جریان یاد شده با درک این واقعیت که نظام اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد، به بستر قانون روی آورده و در انتخاباتی شرکت کرده اند که با همان ساز و کار همیشگی انجام می شود و این اعتراف صریح به ناکامی در خروج از حاکمیت، خروج علیه حاکمیت، تحریم انتخابات و… است. بنابراین برخلاف توهم پراکنی بیگانگان که با سکوت برخی از مدعیان اصلاحات نیز همراه است، بازگشت کنونی این جریان به شرکت در انتخابات حاصل تنبیه آنان از سوی ملت است و یک پیروزی بزرگ و مثال زدنی برای جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت مقتدرانه آن تلقی می شود.

در استان ما قزوین نیز مشارکت گسترده در انتخابات مجلس و رای آوری گزینه های مورد نظر اصلاحات و اعتدالیون در تاکستان، بوئین زهرا و قزوین همراه بود. امیدواریم منتخبان مردم در شان این مردم و فراتر از نگاه های جناحی، به توسعه و پیشرفت استان توجه کنند

دربهبوهه انتخابات خبرشهادت حجت اله اسدی به گوشمان ، بنرهای چند متری و پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهادرودیوارشهررا پرکرده ورسانه های مجازی درحال کشاکش سیاسی دربین طرفداران کاندیداها بودند.

در این فضا، بی اخلاقی ها و دنیاطلبی بعضی ها جهت کسب کرسی های نمایندگی مجلس، دل ها را آزار می داد، وقتی پیکر این شهید بزرگوار را به شهر آوردند، خیل عظیم جمعیت از پیر و جوان، مرد و زن، مسئول و غیر مسئول، به استقبالش آمدند،گویی محشر به پا شده بود.

 

واجدین شرایط رای:

1 – از مجموع ۸۸۷ هزار و ۱۶۵ نفر تعداد ۵۳۶ هزار و ۹۵۰ نفر در انتخابات شرکت کردند که به تفکیک به شرح ذیل است:

2 – واجدین شرایط شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان قزوین، البرز و آبیک ۶۴۲ هزار و ۹۴۶ نفر بود که از این افراد تعداد کل آرای ماخوذه ۳۶۳ هزار و ۶۶۲ رای دادند.

3 – تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بوئین زهرا و آوج ۱۱۸ هزار و ۲۴۴ نفر بود که از این میزان تعداد کل آرای ماخوذه ۸۶۴۴۲ رای اعلام شده است.

4 – تعداد واجدین شرایط در شهرستان تاکستان ۱۲۵ هزار و ۹۷۵ نفر بود که ازاین میزان تعداد کل آرای ماخوذه ۸۶۸۴۶ رای ثبت شده است.

5 – ۵۰ هزار نفر در استان قزوین رای اولی بودند..

6 – تعداد واجدین شرایط درشهر اقبالیه حدود 45 هزار و500 نفر بود که ازاین میزان تعداد 21121 رای ماخوذه بوده است

میزان مشارکت:

1 – مشارکت مردم استان ۶۱ درصد

2 – حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک در این دوره از انتخابات حدود ۵۷

3 – میزان مشارکت مردم شهرستان تاکستان در این دوره از انتخابات ۶۹ درصد

4 – میزان مشارکت مردم بویین زهرا و آوج در این دوره از انتخابات حدود ۷۵ درصد بود که بالاترین میزان مشارکت در سطح استان است.

5 – میزان مشارکت مردم شهر اقبالیه دراین دوره از انتخابات حدود 47 درصد بوده که متاسفانه کمترازمیاگین کشوری واستانی است

 

انتخابات درشهر اقبالیه ازحال وهوای خاصی برخوردار بود اقبالیه که بیشتر یک شهر فرهنگی واجتماعی است تا یک شهر سیاسی اما دراین انتخابات رنگ وبوی سیاسی به خود گرفته بود! گویی تبلیغات جهت دار رسانه ها ، بیگانگان وجریان زور وتزویر به این شهر تاثیرگذاشته بودند وگروه هایی که خواسته یا ناخواسته برای کاندیداهای خاصی تبلیغ می کردند که مورد تایید آنان بود هرچند با تلاش گسترده وتبلیغات هم جانبه وبه بکارگرفتن تام توان خود نتوانستند به گزینه های مورد نظر خود دراین شهر دست یابند اما درعوض یک رکورد منفی بی سابقه درکمترین درصد مشارکت شهروندان اقبالیه دراین انتخابات را رقم زدند که درذیل جدول مشارکت مردم شریف استان وشهر قبالیه درانتخابات 7 اسفند را می بینید

 

 

          جدول وضعیت مشارکت مردم استان وشهر اقبالیه درانتخابات 7 اسفند 94

 

ردیف نام شهر جمعیت واجدشرایط تعدادرای درصد مشارکت
1

 

حوزه قزوین 000/919 000/643 000/364 57%
2

 

تاکستان 000/180 000/126 000/87 69%
3

 

بویین زهرا 000/169 000/118 000/86 75%
4

 

استان 000/268/1 000/887 000/537 62%
5

 

اقبالیه 000/65 500/45 200/21 47%

 

حسنعلی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا