امام علی عليه ‏السلام :

جودُ الوُلاةِ بِفَيءِ المُسلِمينَ جَورٌ وخَترٌِ؛ بخشش كارگزاران از اموال مسلمانان، ظلم و خيانت است.

سوم شعبان ، میلاد نور ، روز پاسدار

بسمه تعالی

سوم شعبان ، میلاد نور ، روز پاسدار

 

امام علی علیه السلام:

خَیرُ النّاسِ رَجُلٌ حَبَسَ نَفسَهُ فِی سَبیلِ اللَّهِ یُجاهِدُ أعداءَهُ یَلتَمِسُ المَوتَ أوِ القَتلَ فی مَصافِّهِ ؛

بهترین مردم كسی است خود را در راه خدا وقف كند و با دشمنان او به نبرد برمی خیزد ، و مرگ یا كشته شدن در میدان نبرد را آرزو می كند .

حضرت امام خمینى(ره):

شما پاسداران مثل سربازان (جوانهاى) صدر اسلام هستید.که با جان و دل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کردند، به اسلام خدمت کردید و مى‌‏کنید. من امیدوارم خداى تبارک و تعالى همان اجرى را که به پاسداران اسلام در صدر اسلام عنایت فرموده است، به شما برادران عزیز عنایت فرماید.(“صحیفه نور”، ج 6، ص 5)

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای:

روز پاسدار،این عنوان شیرین و زیبا و فراموش‌نشدنی است. عنوان پاسدار، یادگار روزهای افتخار برای همه دوران تاریخ ما در آینده، و یادگار لحظه‌های حساس این انقلاب است؛ که اگر پاسدار نبود، هیچ چیزی نبود و هیچ چیزی نمی‌ماند.

 

بی شک حضرت امام حسین (ع) الگوی کامل و جاودانه پاسداری از ارزش ها درتاریخ است . نمونه هایی از جوانمردی پاسداران رادرتاریخ انقلاب اسلامی ایران نیزوجود دارد. پاسدارانی که در دفاع از کیان و کشور خود به فداکاری پرداختند . افرادی که با روحیه شهادت طلبی ، انسجام درونی و خلاقیت نظامی در صحنه های مختلف به نبرد پرداختند .

به فرمایش مقام معظم رهبری سرگذشت پاسداری در کشور ما، یک واقعیت شبیه به افسانه است. اگر همین حالا قطعه‌های متفرقی از زندگی پاسداران فداکار را در کتابی جمع و به زبانهای دیگر ترجمه کنند، کسانی که در حال و هوای مسائل ایران و هشت سال جنگ تحمیلی و حوادث کردستان و این حجله‌های شهادت و خانواده‌های شهدا نبوده‌اند، چنانچه این کتاب را بخوانند، به احتمال زیاد از هر ده نفر، هشت، نُه نفر خواهند گفت که اینها افسانه و مبالغه است؛ در حالی که افسانه نیست؛ واقعیت است؛ اما این واقعیت آن‌قدر برتر از سطح عادی زندگی مردم مادّی است که برای بشرِ امروز به‌آسانی قابل باور نیست. این، سرگذشت پاسداری و سرگذشت پاسداران انقلاب و سرگذشت سپاه است.

پاسدارى ، یک فرهنگ است ، یک فرهنگ عزت و افتخار است . پاسدارى از دین و انقلاب که امروز این معنا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مجسم است .

بیادداشته باشیم ایثارگری ها وجانفشانی هایی که سپاه و پاسدارانش ازدستاوردهای انقلاب اسلامی وپشتیبانی ازولایت فقیه همواره یکه تاز بوده وخونبهای سنگینی هم برای آن پرداخت کرده است شهادت هزاران پاسدار جان برکف در دوران تثبیت انقلاب ،حفاظت ازشخصیت ها واماکن عمومی ودولتی ،جنگ های داخلی شمال وغرب کشور،دوران 8 سال دفاع مقدس،امنیت درپروازهای هواپیماها ،در مرزهای شرقی وغربی کشور ،دراقتصاد وسازندگی کشور، دربالابردن توان دفاعی کشور مخصوصا درهوا وفضا وازهمه مهمتر درمحورمقاومت کشورهای سوریه وعراق درحال نبرد ومبارزه هستندوروزی نیست که شهیدی تقدیم این انقلاب واسلام نکرده باشند.

آیت الله شهید دکتربهشتی:

پاسداران آگاهانه انتخاب مي كنند ،شجاعانه می جنگند ،غريبانه زندگی می كنند ،مظلومانه شهيد مي شوند و بی شرمانه مورد توهين قرار مي گيرند.

 

ولادت باسعادت سومین امام شیعیان جهان،سرور وسالارشهیدان ، بزرگ پاسدار اسلام وقرآن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برتمامی پاسداران جان برکف انقلاب اسلامی ، مردیم شریف ایران اسلامی وتمام آزادیخواهان وآزادمردان جهان مبارک باد.

 

www.hasanalinorouzi.ir

noroozi.qaz@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا