امام علی عليه ‏السلام :

جودُ الوُلاةِ بِفَيءِ المُسلِمينَ جَورٌ وخَترٌِ؛ بخشش كارگزاران از اموال مسلمانان، ظلم و خيانت است.

چهارم شعبان ، میلاد نور ، روزجانباز

بسمه تعالی

چهارم شعبان ، میلاد نور ، روزجانباز

امام خمینی(ره) : جانبازان مایه‏ افتخار و سربلندی ملت ایران هستند

وفاداری از مهمترین صفات انسانی است و معیاری برای شناخت انسان خوب است. این صفت زمانی پسندیده است که انسان نسبت به میثاق خدایی وفادار باشد. وفاداری نسبت به امام ورهبرمعصوم از مهمترین مصداق وفای به میثاق الهی است وحضرت ابوالفضل العباس (س) تا پای جان به میثاق خویش وفادارماند. به طوری که ازآن پس درتاریخ تشیع به عنوان مظهر وفا شناخته شده و وفاداری به نام آن بزرگوار مترادف گردیده است.

امام علی(ع)می فرمایند: عفت مرد، به مقدار غیرت اوست.

یکی از مهمترین عنصری که انسان را وادار به دفاع از حق می کند، «غیرت» است. غیرت نیروی محرکه وجود انسان در برابر ستم، ظلم و تجاوز به نوامیس الهی است. آن کس که شعله غیرت وجودش را روشن کرده است، در برابر ناحق بی تفاوت نمی شنید و تا پای جان پیش می رود. گذشته از این، غیرت نشان عفت شخص است

ابوالفضل العباس(س) بزرگ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلی گاه ایثار و جانبازی نمود . و راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی را به جهانیان آموخت .

 

جانبازان ، این آیه های ایثار که مایه افتخار جامعه اسلامی ما هستند ، برای یاری اسلام و انقلاب به جبهه های نبرد شتافتند و در مقابل دشمنان دین و استکبار جهانی مقاومت نمودند ،آنان همراه شهدا بودند و جان خود را در طبق اخلاص نهادند . اما تقدیر این بود که شهدا مهمان خدا شوند و جانبازان در این جهان باقی بمانند تا حجتی بر مردم باشند و به آنان درس مقاومت بیاموزند

روز جانباز فرصت مناسبی است که نسل امروز ما علاوه بر الگوپذیری از رشادت ها و جانبازی های حضرت عباس(س) در وقایع دفاع مقدّس و دلاوری ها و شجاعت های جانبازان عزیز و غیرتمند ایران اسلامی به مطالعه بپردازند و درسها و پیامهای زندگی ساز را از متن این تاریخ ماندگار استخراج نمایند.

یکی از دلایل بارزی که برای مقابله خصمانه جهان استکبار با اصول اسلام می توان برشمرد ، پی بردن آنها به نقش و جایگاه ویژه این اصول در ایجاد روح ایثار و جانبازی درجامعه است ؛ چرا که اگر روح حاکم بر جامعه روح ایثار و جانبازی باشد هیچ روزنه نفوذی برای سلطه و منفعت جویی آنان باقی نخواهد ماند . جهان استکبار که این حقیقت را به روشنی دریافته است ، تنها راه رسیدن به اهداف خود را در از بین بردن این روح و فرهنگ می بیند و اگر در سَمت و سوی حملات مختلف دشمن دقّت شود به خوبی پیداست که آنها حملات خود را متوجّه این هدف نموده اند .

هشت سال دفاع مقدس دوران آزمایش بزرگ الهی بود و آن ها که در آن میدان جان فشانی کردند ، افتخار دنیا و آخرت را کسب نمودند . اما جانبازان دلاور ، هیچ گاه مسئولیت خود را تمام شده تلقّی نمی کنند و تا لحظه وصال به جهاد و کوشش مشغولند .

جانبازان و ایثارگران پشتوانه بزرگ جامعه و انقلاب اسلامی ما هستند . آنان اگرچه پایشان را از دست داده اند ، اما ایستاده اند تا نام ، یاد و فرهنگ شهیدان را زنده نگه دارند ؛ و اگرچه ممکن است دستی در بدن نداشته باشند ، ولی هم چنان علمداران این انقلابند . آنان شور و نشاط حسینی را در جامعه برپا داشته اند ، و هم چنان در صحنه باقی مانده اند تا مصیبت های صدر اسلام تکرار نشود . آری ، آنان هم چنان مانده اند تا رسالت بزرگ خویش را که زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر ، ارواحنا فداه ، است را به پایان رسانند .

 

چهارم شعبان سالروز ولادت جانباز سترگ کربلا را که مظهر وفا ، غیرت و شجاعت است به همه پیروان ولایت بویژه جانبازان رشید و دلاور میهنمان تبریک می گویم.

www.hasanalinorouzi.ir

noroozi.qaz@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا