امام علی عليه ‏السلام :

جودُ الوُلاةِ بِفَيءِ المُسلِمينَ جَورٌ وخَترٌِ؛ بخشش كارگزاران از اموال مسلمانان، ظلم و خيانت است.

گرامیداشت روزجهانی قدس

بسمه تعالی

روزجهانی قدس

 پیام امام خمینی رحمه الله علیه درخصوص نامگذاری روزقدس :

بسم الله الرحمن الرحیم

مسلمین ایران و جهان من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب، و طی مراسمی هم بستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ ه .ش (۱۳ ماه رمضان ۱۳۹۹ه‍ .ق) .

 

 

بیانات مقام معظم رهبری درخصوص روزقدس:

روز قدس را گرامی بدارید و آن را بزرگ بشمارید، البته اگر تبلیغات جهانی منعکس نمی‌کنند، نکنند. آن کسانی که در زندان‌های فلسطینی هستند… از نیت و عزم صادقانه شما احساس قوت و قدرت کرده و ایستادگی می‌کنند. آن که در پشت دیوار زندان‌های فلسطین اشغالی است، باید احساس تنهایی نکند تا بایستد. آن زن و مردی که در کوچه و خیابان‌های بیت المقدس و نوار غزه و شهرهای دیگر فلسطین اشغالی مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونیست است باید احساس کند شما از آن‌ها حمایت می‌کنید، تا بتواند مقاومت کند. دولت‌ها هم البته تکالیفی دارند.

همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با احساس مسئولیت باید به مبارزین فلسطین در داخل و خارج کمکهای همه جانبه کنند.  بر همه ملت­ها و دولت­ها واجب است مسأله فلسطین را در اولویت مسائل خود قرار دهند

روز قدس پشتوانه‌ى امنیت کشور ما هم هست. این را همه‌ى آحاد مردم عزیز ما بدانند؛ هر یک نفرى که روز قدس توى خیابان مى‌آید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهاى انقلابش کمک میکند. روز قدس روز بزرگى است،

با آرزوی بهره‌مندی ملت بزرگوار ایران اسلامی مخصوصا مردم شریف اقبالیه از برکات ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، روز جهانی قدس مظهر وحدت و اراده جهان اسلام و حق طلبان عالم برای تحقق “آرمان آزادی قدس شریف” و”رهایی ملت مظلوم فلسطین” و”برچیده شدن بساط رژیم جعلی واشغالگر صهیونیستی است. با گذشت 37 سال از اقدام حکیمانه و ابتکار تاریخ‌ساز حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان “روز جهانی قدس”؛ راهبرد خاورمیانه بزرگ استکبارجهانی رنگ باخته و رویای اسرائیل از نیل تا فرات باطل وبه یاس تبدیل شده است و رژیم غاصب صهیونیستی بیش از هر دوره تاریخی، نگران آینده مبهم و پرچالش خود می باشد.

تردیدی نیست “افول هژمونی امریکا” در منطقه راهبردی غرب آسیا و تشدید روند اضمحلال رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی از پیامدهای بزرگ روز جهانی قدس و شکل گیری “مقاومت اسلامی” و “نهضت فراگیر ضد صهیونیستی”ومدافعان حرم ” در جغرافیای جهان اسلام بشمار می‌رود.

راهبرد صهیونیست ‌ها امروز به گِل نشسته است و سران تل آویو و حامیان غربی و عربی آنها از تضمین بنیان‌های صیانت و امنیت اشغالگران قدس، بیمناک ونا امید شده‌اند”،

باشکل گیری بیداری و مقاومت اسلامی و رقم خوردن “انتفاضه سوم” با اراده ملت فلسطین به ویژه نسل‌های چهارم و پنجم جامعه‌ی فلسطینی امروز برتری نظامی مطلق اسرائیل دچار خلأ و بحرانی لاینحل شده است به گونه‌ای که راهبرد “اسلام هراسی” و “اسلام ستیزی” دشمن که با ایجاد ناامنی‌های منطقه‌ای و جنگ های نیابتی در سرزمین‌های اسلامی به ویژه در عراق، سوریه و یمن عملیاتی شده است، قادر به تغییر معادله به نفع دشمن مشترک امت اسلامی نخواهد بود.

چشم انداز آرمانی و واقع بینانه روند تحولات منطقه‌ای و کانونی در جهان اسلام بیانگر تحولات بزرگ و رخدادهای شگرف در آینده نزدیک است، وبه فضل الهی “گفتمان انتفاضه” و مقاومت و پایداری تاریخی و سرنوشت ساز فلسطین، ترجمه آرمان آزادی قدس شریف بوده و انشاء  الله نوید بخش اقامه نماز در مسجد الاقصی به امامت ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)  خواهد بود.

“مردم مومن ، متدین وولایت مدار اقبالیه ” همگام با سایر اقشار و آحاد مختلف مردم فهیم، انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی وجهان اسلام با حضور پرشور و با نشاط در راه پیمایی سراسری روز قدس امسال حمایت همه جانبه خود از ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف را اعلام و تأکید خواهند کرد “دشمن مشترک امت اسلامی” اسرائیل غاصب و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن به ویژه امریکای تروریست پرور برای فرار از باتلاق و “مخمصه راهبردی” فراروی خود در این عرصه، راه گریزی نداشته و تاوان 68 سال ظلم و جنایت علیه فلسطین مقاوم را خواهند پرداخت.   انشاالله

حسنعلی نوروزی

Noroozi.qaz@gmail.cim         www.hasanalinoroozi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا