امام علی عليه ‏السلام :

جودُ الوُلاةِ بِفَيءِ المُسلِمينَ جَورٌ وخَترٌِ؛ بخشش كارگزاران از اموال مسلمانان، ظلم و خيانت است.

گفتمان انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) ومقام معظم رهبری 1

بسمه تعالی

گفتمان انقلاب اسلامی،امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری

افکارعمومی :

ما آن صدمه اي كه از قدرت هاي بزرگ خورديم ، بايد بگوييم كه بالاترين صدمه ، صدمه شخصيت ايراني وشخصيت ما را از ما بگيرند و به جاي شخصيت بوده . آنها كوشش كردند كه شخصيت وابسته اروپايي شرقي و غربي به جايش بگذا رند . يعني تربيت فاسدي اسامي ، يك كه در رژيم سابق بود و به تدريج داشت قوت مي گرفت . اين بود كه از همان كودكستان شروع كنند به اين برنامه كه اطفال ما را از همان جا زمينه تبدليشان را به يك موجود وابسته فراهم كنند تا برودبه مرتبه بالا مثل دبيرستان بعد هم بالاتر از او .

” امام خمینی (ره)”

 

 

پس از شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران روش و نوع عملکرد کشورهای استکباری برای نفوذ و انحراف در افکار عمومی نسبت به سه قرن استفاده ابزاری از این شیوه تغییر کرد و با اتکا به سوق تمامی امکانات و پتانسیل خود قصد شروع روشی نوین و در عین حال جدید در ایران را بالقوه ساختند. قطعا تنهاروش ها نفوذ بر افکار عمومی از طریق رسانه نیست اما سلطه رسانه طیف وسیعی از عناصر سمعی وبصری را در خود جای می دهد و شاید مؤثر ترین و نزدیک ترین ابزار برای القاء تفکر و فرهنگ غرب وجلوگیری از هژمونی نظام اسلامی و نگرش مقاومت در ایران و منطقه همین عنصر است.

جیمز یانگ، افکار عمومی را اینگونه تعریف می کند: “قضاوت اجتماعی هرجامعه خودآگاه در موردمسائل مهم که ابتدا به طور برهانی در آن جامعه به بحث گذاشته شده باشد “نگاه به این تعریف به ظاهر ساده نشان از ژرفای خطر و در عین حال اهمیت فضای عمومی جامعه را تبیین می کند. با تمام این اقوال، آنچه بدیهی به نظر می رسد، آن است که به دور از آثار مثبت و منفی آن باید اذعان داشت که پیدایش دگرگونی های اجتماعی و تغییر ارزش های اجتماعی از مواردی است که در نتیجه کارکردرسانه ها تحقق پیدامی کنند.

راه های تغییر در افکار عمومی

نبود ایده واقعه ای مرکزی، فضای مساعد، عدم انطباق افکار با الگوهای فرهنگی و تاریخی جامعه، نبودپاسخگویی نیازهای ظاهری و باطنی به محتوای افکار، گسترش نیافتن فرهنگ و خبر از رسانه همگانی و عدم دخالت مستقیم شهروندان در اشاعه اخبار عوامل موثر در توسعه و گسترش سریع انحراف و نفوذیک جامعه است به بیان ساده نظام های سلطه با استفاده از همین کمبود ها در جامعه اقدام به ترویج تفکر خود می کنند

الف ) رستوران های زنجیره ای مک دونالد دارای بیش از ۳۱ هزار شعبه و یک و نیم میلیون کارمند درسراسر دنیاست. این شرکت که به عنوان نماد کاپیتالیسم آمریکایی در جهان شناخته می شود با صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی در صدد حفظ موقعیت خود به عنوان رتبه اول در حوزه مواد غذایی است.

تبلیغات این فروشگاه تا بدانجا پیش رفت که یکی از راههای ورود فرهنگ آمریکایی به هر کشور از طریق راه حلی به نام مک دونالیزه کردن افکار است. موج علاقه من دان به این برند کوچک، بزرگ زن و مرد نمی شناسد.

ب ) شبکه های ماهواره ای به عنوان مهم ترین و اولین ابزار و آلات دشمنی در تقابل با سرزمینهای دیگرشناخته می شود به گونه ای که دشمنان داخلی و خارجی برای القای اهداف و پیام های خود از این امواج ماهواره ای سود کامل را می برند و با پرداختن به موضوعات جنبی، حاشیه ای و سطحی، همواره واقعیات را وارونه جلوه می دهندبا تحقیقت صورت گرفته شبکه های ماهواره ای به خصوص فارسی زبان به تنهایی صرفه اقتصادی ندارند و شاید اگر کمکهای خارجی به آنها نبود ساعاتی را نیز نمی توانستند به کار خودادامه دهند.

1 – بی بی سی شبکه خبری بی بی سی فارسی؛ شبکه دولتی انگلیس که دقیقا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم و در دی ماه سال ۸۷ با اهداف مشخص )البته آن اهداف بعد ها خود را در بحبوحه فتنه ۸۸ نشان داد(، تأسیس شد.

در مورد این شبکه نامبرده «گوردن براون » وزیر آن وقت دارایی انگلیس که مدتی بعد به نخست وزیری رسید، حرف جالبی زد. او گفت: دولت انگلیس ۲۲ میلیون دلار برای تأسیس این شبکه اختصاص داد؛ به طوری که بودجه سالیانه این شبکه هم از سوی دولت انگلیس تأمین می شود.

2 – شبکه من و تو؛ شبکه ای تلویزیونی که در انگلیس و با بودجه خاندان پهلوی، در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد. این شبکه از یک طرف، در صدد است تا خاندان پهلوی را تطهیر کند و با مستند ات جهت دار،انقلاب اسامی ایران را پدیده ای جلوه دهد که مانعی جدی بر سر راه توسعه و پیشرفت ایران است واز سوی دیگر نیز تلاش می کند با ساخت برنامه های ویژه به ترویج روابط بدون قید و بند، عادی سازی ارتباط با نامحرم، عادی سازی مصرف مشروبات الکلی، عادی سازی روابط خارج از خانواده بپردازد

3 – شبکه پرشین ؛ شبکه ای ویژه برای کودکان و نوجوانان که با دوبله و پخش هدفمند فعالیت می کندو انیمیشن های مورد نظر خود را با تمرکز بر روی کودکان و نوجوانان ایرانی قرار داده است تا بر نسل آینده ایرانیان، آن طور که می پسندد و با اهدافشان هم خوانی دارد تأثیر بگذارد.

4 – شبکه پی ام سی؛ شبکه ماهواره ای فارسی زبان دیگری که مرکز آن در کشور امارات قرار دارد و به پخش موسیقی می پردازد. البته این شبکه موسیقی محور، تمام سعی و تلاش خود را بر این قرار داده است که ذائقه و سلیقه مخاطب را به موسیقی های غربی تغییر دهد.

5 – شبکه فارسی وان کمپانی و شرکتی که این شبکه را تاسیس کرده است، کمپانی و شرکت شبکه های فاکس ، اسکای و مجله های تایمز، نیویورک پست و… است، که به خوبی نیت و اهداف پشت پرده گردانندگان آن را نیزنشان می دهد.این شبکه و شبکه دیگری به نام «جم » به دنبال حیازدایی از جامعه کشورمان هستند.

ج ) نفوذی های داخلی؛ تکمیل کننده پازل نفوذ رسانه ای غرب

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به هم سویی عده ای در داخل با تفکر غربی هشدار داده بودند.

این ها می خواهند از این طریق )رسانه( در ملت ها نفوذ کنند. رسانه های جمعی ابزار کارآن هاست. در داخل هم یک عده می آیند و با این ها هم صدا می شوند

مطبوعات ما جنگ را درشت می نویسند، نه درست ؛ این جمله دغدغه ایست که شهید بزرگوارحسین خرازی در زمستان سال ۶۵ از نفوذ قلم به دستان بیان می کند.

1 – اینترنت سودای جهان تغییر پذیر: در دهه ۹۰ میلادی صنعت فیلم های مستهجن به اوج فعالیت خود رسیده بود تا جاییکه در اوایل قرن ۲۱ بیش از ۳ هزار سایت غیراخلاقی در اینترنت وجود داشت. سود سالانه این صنعت سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می شد. در آن سالها سود هر ساعت فیلم مستهجن ۱۵۰۰ دلار بود.باوجود اينكه آمریکا پرچمدار راه اندازي سايتهاي غير اخلاقي در دنيا است اما اين كشور در برخي مكانها استفاده از اين سايتها را فيلتر كرده و ظاهرا موسسين اين سايتها محصول كار را به نوعي صادر مي كنند و سايت امریكايي گوگل به كاربران خود در ايران در صورت جستجوي غالب حرفها پيشنهاداتي برابر با مر اجعه به سايتهاي غير اخلاقي ارائه مي دهد

2 – سیامک پورزند سرشبکه نفوذ در مطبوعات زنجیره ای : این بخشی از سخنان مهرانگیز کار روزنامه نگار و همسر سابق سیامک پورزند است که «به کمک برخی فقها و اجتهاد مناسب زمان می توان خواست های مردم را دراین زمینه محقق کرد. جریان اصلاح طلبی ازتغییر و اصلاح ناامید شده و چاره ای جز تغییر در ساختار حقوقی و حقیقی قدرت در ایران نمی بیند. .

سیامک پورزند پسر خاله احمد شاملو فعال سیاسی و روزنامه نگار با گرایشات ضد انقلابی بودگفتنی است وی در دوران اصلاحات در ایران با 160 نفر از فعالان فرهنگی مانند خوانندگان، شاعران،نویسندگان، کارگردانان و . . . به عنوان هسته مرکزی برای راهبرد افکار جریان اصلاحات در ارتباط بود. وی نویسنده ای را به روزنامه ای وصل یا بازیگری را برای بازی در فیلمی معرفی می کرد که آن فردبتواند اهداف و استحاله فرهنگی مدنظر آنها را انجام دهد. پورزند پس از دستگیری جهت اظهاراتش درکنفرانس برلین اقدام به اعترافات جالبی از پشت پرده جریان فکری دوستان خود کرد.

3 – شبکه سازی خبرنگاران ایرانی توسط سیامک پورزند

به روايت رسانه هاي غربي، رضائيان خبرنگار ۳۸ ساله که تابعیت ایرانی و آمریکایی دارد، از سال ۲۰۱۲ میلادی برای واشنگتن پست در ایران کار می کند. واشنگتن پست مدعي شده كه دو تبعه دیگرآمریکا که هر دو عکاس خبرنگار بودند نیز در ایران بازداشت شده اند.این روزنامه افزوده است که یگانه صالحی، همسر ایرانی جیسون رضائیان نیز بازداشت شده است. او گزارشگر روزنامه نشنال بوده که دفترمرکزی آن در امارات متحده عربی است.رضاییان که بدنبال ایجاد شبکه ای از افراد رسانه ای بود پس از دستگیری نیز باعث ایجاد شبهه شد زیرا در تابستان امسال نیز عده ای از روزنامه نگاران ایرانی که تحت لقا حسین باستانی در کشور کار میکردند نیز دستگیر شدند احسان مازندرانی، عیسی سحر خیزکه به احتمال قوی ادامه دهنده راه رضاییان برای نیل به اهداف بودند.

کم نیستند از این قلم بدستان که روزگاری در روزنامه های خود عدل علی را زیر سوال بردند و روزی قیام حسین را نشانه گرفتند و اما امروز در مقابل آهنگ دلنشین سخنان رهبر فرزانه انقلابمان که ازنفوذ سخن به میان می آورند عده ای هرچند قلیل اما هستند صاحب تریبون و قلم که سودای برگشت آمریکا و دوستانش را در سر می پرورانند.

 

www.hasanalinorouzi.it

noroozi.qaz@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا