امام علی عليه ‏السلام :

جودُ الوُلاةِ بِفَيءِ المُسلِمينَ جَورٌ وخَترٌِ؛ بخشش كارگزاران از اموال مسلمانان، ظلم و خيانت است.

9 دی روزبصیرت انقلابی ومیثاق امت با ولایت

بسمه تعالی

9 دی روزبصیرت انقلابی ومیثاق امت با ولایت :

امام خامنه ای (مدظله العالی) :

“شما دیدید(سال۱۳۸۸) فتنه ای به وجود آمد، کارهایی شد، تلاشهایی شد، آمریکا از فتنه گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرتهای غربی دفاع کردند، منافقین دفاع کردند، سلطنت طلبها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد ؟ نتیجه این شد که در مقابل همه ی این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد.”

رفتار نظام سلطه در برابر انقلاب اسلامی به انحراف کشیدن و ایجاد مانع درراه موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. و برای اینکه انقلاب و اسلام را از مسیر خود منحرف کند، و آن را از بین ببردازهمه ظرفیت های خود بهره می برد. دشمنان که در مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس ناامیدشده بودند به این فکرافتادندکه ازدرون به نظام ضربه بزنند وبا یک برنامه ریزی ازقبل تعیین شده انتخابات رابهانه ای برای عملی کردن نقشه شوم خود دانستند و فتنه ۸۸را به وجودآوردند.

 

اگرچه 36 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است ولی تحریم‌ها و مشکلات همچنان دامن‌گیر کشور ما است و صبر و تحمل مردم موجب شده تا این نظام و انقلاب محفوظ بماند. در 10 سال اول انقلاب آمریکا سعی کرد برخورد سختی با نظام اسلامی ما داشته باشد اما به نتیجه نرسید. دشمن رویکر جدیدی  اتخاذ کرد و فهمید که مردم ایران مسلح به بینش و تقوای دینی هستند و صاحب بصیرت و دشمن شناسی هستند و نمی توانند با آنها روبرو شوند،

برخی از توطعه ها وبحران های انقلاب اسلامی عبارتند از:

1- رویارویی مسلحانه سازمان مجاهدین خلق با نظام اسلامی،

2- غائله کردستان و حرکت های تجزیه طلبانه گروهک های ضد انقلابی کرد،

3- غائله خوزستان با محوریت سازمان خلق عرب با حمایت دولت های خارجی – عربی

4- غائله گنبد و بندر ترکمن،

5- ترور شخصیت های محوری نظام و بمب گذاری در تجمع های مردمی،

6- تسخیر لانه جاسوسی و فشار های ناشی از انقلاب دوم،

7- انتخاب بنی صدر به عنوان رئیس جمهور و تقابل وی با نظام اسلامی،

8- حمله نظامی آمریکا به ایران از طریق طبس،

9- کودتا ها به ویژه کودتای نوژه،

10- تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به کشورمان که هشت سال با حمایت همه جانبه غرب طول کشید،

11- عملیات منافقین به خاک جمهوری اسلامی ایران بعد ازپذیرش قطعنامه (عملیات مرصاد)،

12- ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)،

13- روی کارآمدن دولت اصلاحات وبوجودآمدن فضای باز بی حدومرزسیاسی .

14 – دست آویز مسئله هسته ای ایران وشدت تحریم ها .

15 – روی کارآمدن نمایندگان اصلاح طلب درمجلس ششم .

16 – غائله کوی دانشگاه .

17 – تهاجم فرهنگی برفضای کشور وتدارک جنگ نرم برعلیه فرهنگ ومقدسات ایران

لذا دشمنان فهمیدند که باید این بصیرت را از بین ببرند. از آن پس شروع به تهاجم فرهنگی نموند و با دامن زدن به حاکمیت کشور می خواستند مسئولین کشور را به جان هم بیندازند اما این دسیسه را نیز نتوانستند انجام دهند . دشمنان این نظام برای اینکه فتنه ای بزرگ تر را در سال 88 رقم بزنند، سعی کردند مردم جامعه را در مقابل هم قرار بدهند. این موضوع رویکرد جدیدی بود که دشمنان احساس می کردند با مقابل هم  قراردادن مردم به اهداف شوم خود خواهند رسید.

 

هرچند در فتنه سال 88 موسوی، کروبی و خاتمی در رأس بودند، اما فتنه 88 یک کودتای تمام عیار آمریکایی اسرائیلی بود و سران فتنه بازی گردانان آن بودند و مسولیت فتنه در داخل کشور را به عهده گرفتند به تعبیر امام خامنه ای ، سران فتنه درایران بازی خوردندولغزیدند ورفتند ، البته با بصیرت تاریخی مردم در روز 9 دی این فتنه هم نتوانست کارخودراانجام دهد. فتنه مقدمه‌ای برای تحریم‌های همه‌جانبه شد و کیان تاجبخش(یکی از عوامل فتنه) در دادگاه به یک نقشه 10 ساله از طرف مؤسسه سوروس که اهداف براندازی نظام را دین‌زدایی و تحول در حوزه فرهنگ ذکر کرده بود، اعتراف کرد.

امام خامنه ای می‌فرمایند:

“گناه بزرگ فتنه گران امیدوارکردن دشمن بود، گناه بزرگ فتنه گران قابل اغماض نیست؛ فتنه گران به قانون و کشور لگد زدند و کشور را در لبه پرتگاه قرار دادند. کسانی در سال ۸۸ در راه‌های غیرقانونی وارد شدند و کشور را دچار هزینه کردند و برای مردم اسباب زحمت و برای خودشان هم اسباب بدبختی و سرشکستگی در زمین و ملأ اعلا فراهم کردند.”

در فتنه ۸۸ سه گروه اصلی دخالت داشتند. 

گروه اول : عوامل اصلی یعنی فتنه‌گران و فتنه‌انگیزان که عوامل و جریان‌ خارجی و استکباری هستند.

گروه دوم  : ابزارها و افرادی بودند که ابزار فتنه شدند و با فتنه هماهنگ بوده و به گونه‌‌ای عوامل اجرایی فتنه قرار گرفتند.

گروه سوم : کسانی بودند که بستری برای فتنه شدند؛ شاید هم به صورت ناخودآگاه بستر شدند و با تصمیم و اراده خود و با هماهنگی با فتنه‌گران نبوده است ولی در عین حال به صورت جریان ناخودآگاه و جریان انفعالی خود بستری را برای فتنه فراهم نمودند.

این سه دسته راباید از یکدیگر جدا دانست؛چرا که حتی مقام معظم رهبری هم برخوردشان با این سه دسته متفاوت بوده و بصورت یکسان با آنها برخورد نکردند.

 

پیش بینی امام خامنه ای ازوقایع فتنه 88 :

در آبان ماه سال 1387 که به هیچ وجه بحثی از انتخابات و کاندیدا نبود شاهد بودیم که امام خامنه ای در سخنرانی خود در ۱۳ آبان همانسال، فرمودند که سیاستمداران ما در زمین دشمن بازی نکنند که اگر بازی کنند چه ببرند و چه ببازند، بازنده هستند چرا که به نفع دشمن نقش ایفا می‌کنند. امام خامنه ای این مسئله را پیش‌بینی می‌کردند؛ ایشان درشهریور سال 1388در دیداربا اعضاء مجلس خبرگان رهبری فرمودند “من به ایشان گفتم (اشاره به آقای هاشمی رفسنجانی )که می‌دانید که این کار پشتش خارجی‌ها هستند و می‌خواهند فتنه کنند و در واقع مسئله تقلب در انتخابات را آن‌ها مطرح کردند ” آقای هاشمی رفسنجانی هم سری به نشانه تایید تکان دادند و بیانات امام را تایید کردند. بنابراین باید دانست که عوامل اصلی فتنه خارجی‌ها بودند و آنها این چنین فتنه‌ای را برپا کردند.

 

اهانت به ساهت مقدس سیدالشهدا(ع) وامام (ره) :

پس از مطرح کردن مسئله تقلب در انتخابات، باز این افراد بستری برای عوامل خارجی و فتنه‌گران شدند تا از همین کانال آنها وارد هیجانات عمومی شوند، البته خودشان هم با بیانیه‌ها و پیام‌ها حمایت و تایید می‌کردند و اقدام به فراخوانی ‌های خیابانی و حرکت‌های تند و زننده کردند. این حرکت‌های زننده تا جایی پیش رفت که دیدیم شعارهای ضدانقلابی هم سر داده و ایستگاه‌های صلواتی و پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و به ساحت مقدس سید الشهدا(ع) اهانت کردند. پس از این جریانات دوباره دیدیم که در روز دانشجو وارد دانشگاه‌ها شده و عکس امام (ره) را پاره کردند، در حالی که نه کروبی و نه میرحسین موسوی هیچ یک اهل عکس امام پاره کردن نبودند حتی اهل توصیه به این کار هم نبودند. به هر حال آنها راه را برای عوامل خارجی و استکبار باز کردند و بستری برای فتنه شدند. آنها راه را باز کردند تا این افراد عکس امام را پاره کنند.

 

در انقلاب سیدالشهدا(ع) ودرجریان نهظت عاشورا عده‌ای به میدان آمدند ولی مردد شده و شک و تردید داشتند ولی در لشگر امام حسین(ع) هم بودند . درجریان فتنه سال 88 نیز از اینگونه افراد درکشور بودند ولی ساکت نشستند وبه ندای رهبر لبیک نگفته واظهارنظر وبرائت ازفتنه گران هم نکردند این افراد برای مردم ما به عنوان عناصر زاویه‌دار با رهبری مطرح بوده و اعتماد مردم از این افراد سلب شده است.در جریان فتنه مقام معظم رهبری بسیار محکم مقابل فتنه ایستادند بنابراین اگر کسی در رکاب رهبری قرار نگرفت زاویه با رهبری پیدا کرده است؛ کسی که در جریان فتنه گوشه‌ای نشسته باشد و ساکت بماند با رهبری فاصله گرفته است. در زمان امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین که حضرت با معاویه می‌جنگیدند و یا در جنگ نهروان، افرادی بودند که از حضرت علی (ع) فاصله گرفتند ، آنها ولایت را و امامت علی(ع) را قبول نداشتند و در ولایت و امامت امام علی (ع) شک داشتند.در آن زمان انسان عابد و زاهدی مانند ربیع بن حسین با آن عظمتی که داشت، می‌گوید که در این جنگ شک دارم، ولی آیا در جنگی که یک طرف آن امام علی(ع) قرار دارد کسی شک می‌کند؟ در فتنه ۸۸ هم که یک طرف آن امام خامنه ای بودند، کسانی که شک کردند با رهبری زاویه داشتند ودر واقع ولایت مقام معظم رهبری را در حد حجت شرعی قبول نداشتند چرا که کسی که در این حد قبول داشته باشد، شک نکرده و می‌گوید وقتی امام خامنه ای به صحنه آمدند پس باید کنار رهبرخود بایستیم.

آقای «کنت تیمرمن» مسئول میز ایران در سازمان «سیا» روز  ۱۱ژوئن ۲۰۰۹ یعنی یک روز قبل از انتخابات ۸۸ می‌گوید «فردا در ایران انتخابات نیست بلکه یک انقلاب رنگی کلید می‌خورد که ما پیش از این در صربستان و اوکراین و قرقیزستان تجربه کرده‌ایم»

آقای«پاول رابرتس» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از ۹ دی و شکست فتنه در مصاحبه با «فارین پالیسی» اعتراف می‌کند که «تقلب دروغ بود. پروژه اصلی، بی‌اعتبار کردن و منزوی کردن رژیم دینی ایران بود که در منطقه عرصه را بر ما تنگ کرده است»

البته اصحاب فتنه و ابواب جمعی آنها ژنرال‌های خودخوانده ولی بی‌سرباز هستند و اساسا در قد و قواره‌ای نیستند که بخواهند دشمن جمهوری اسلامی تلقی شوند. دشمن هستند ولی بسیار حقیر و کوچک می‌باشند. ایران امروزه در تمام تحولات منطقه نقش اول را بر عهده دارد، بنابراین چگونه یک مشت آدم‌های حقیر و پادوی آمریکا و اسرائیل می‌توانند در حد و اندازه دشمنان نظام تلقی شوند. آیا فتنه‌گران و مدعیان اصلاحات می‌توانند یک مفسد اقتصادی را نام ببرند که حامی آنها و زیر چتر حمایت آنان نبوده است؟مگر شما نبودید که مفسد اقتصادی ۳ هزار میلیارد تومانی را نابغه، کارآفرین و شایسته تقدیر و جایزه می‌دانستید؟ مگر شهرام جزایری پشتیبان مالی روزنامه‌های زنجیره‌ای نبود؟ مگر بابک زنجانی کارش را در دوران سازندگی آغاز نکرد و مگر با آقایان هاشمی و روحانی عکس یادگاری ندارد؟مگر فساد پتروپارس، مارین سرویس، استات اویل و نمونه دیگر زیر سر مدعیان اصلاحات و حامیان بعدی فتنه نبوده است؟ .

 

نقش بیگانگان وسازمان های جاسوسی درفتنه سال88 :

1 – قبل از فتنه ۸۸ چندین تن از نظریه‌پردازان سازمان های جاسوسی MI6 انگلیس و CIA  آمریکا در پوشش‌های دانشگاهی و به دعوت مدعیان اصلاحات به ایران آمده و با آنها جلسات توجیهی و آموزشی داشته‌اند. از جمله «جان کین»  رئیس مرکز مطالعات دموکراسی از وست مینستر انگلیس و مشاور برجسته MI6 ریچارد رورتی که چند سال پیش ازدنیارفت .

2 – یورگن هابرماس، تیموتی گارتن‌اش، مانوئل کاستلز پایه‌گذار مرکز دیپلماسی عمومی.     CIA

3 – جان هیگ معروف به احیاگر اندیشه پلورالیزم دینی به دعوت ابطحی .

4 – آلن کورن،اگنش هلر رهبر کودتای مخملی مجارستان و الیزابت چنی، دختر دیک‌چنی، با هماهنگی فتنه‌گران دو مرکز آموزشی در دوحه و لاهه برپا کرده بود و عوامل فتنه برای آموزش به این دو مرکز می‌رفتند… 5 – خاتمی، تعدادی دیگر از اصحاب فتنه نیز با جرج سوروس صهیونیست در آمریکا ملاقات داشته‌اند. ملاقات‌هایی که صورت گرفته و فتنه‌گران بازداشتی هم در اعترافات خود به آن اشاره کرده‌اند.

6 – «لرد بالتیمور» در پایگاه خبری خانه شفاف و بعد از شکست فتنه با تأسف می‌گوید قرار بود جنبش سبز با انقلاب ۱۹۷۹ (انقلاب اسلامی) پیوند داده شود ولی دوستان ما عجله کردند»

7 – براساس سندی که در سایت وزارت خارجه اسرائیل منتشر شده و خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نقل کرده این است که نتانیاهو گفته بود «اصلاح‌طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند» و شیمون پرز تاکید کرده بود «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از ما با جمهوری اسلامی می‌جنگند»

در واقع فتنه سال 88 در تقاطع راهبردی مشترک جریان بیگانه، ضد انقلاب و قدرت طلبان و نیروهای انحرافی و شبه سکولار داخلی پدید آمد و این مثلث شوم گرچه به صورت تاکتیکی در آتش افروزی به نفع فتنه، دست یاری به یکدیگر دادند.

 

عوامل (زمینه های) شکل گیری فتنه 88 :

1 – برخی از جریانات سیاسی که تنها دغدغه آنها بازگشت به قدرت بود، با تحلیل شرایط متوجه شدند که نامزد آنها شانسی برای برنده شدن در انتخابات دهم ریاست جمهوری ندارد. با این وجود، عزم خود را برای جلوگیری از تداوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد جزم کردند و تلاش کردند تا به هر قیمتی این خواسته خود را محقق کنند. این فعالیت ها که به صورت برنامه ریزی شده و غیر متعارف مورد بهره برداری دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت توطئه‌ای را شکل داد، که فتنه نام گرفت.

2 – درخواست تشکیل کمیته صیانت از آراء که با مخالفت صریح مقام معظم رهبری مواجه شد اما به جهت آنکه مقدمه ضروری بسیاری از اقدامات بعدی بشمار میرفت تا آخرین لحظه بر آن پافشاری گردید.

مقام معظم رهبری در واکنش به تشکیل این کمیته عاملان آن را دوستان غیر منصفی خواندند که بدتر از دشمنان منصف عمل نموده و به سلامت انتخابات خدشه وارد می سازند.

3 – القای پیروزی صددرصد به کاندیدای اصلی اصلاح طلبان جهت عدم پذیرش نتیجه انتخابات یکی از تاکتیک های اصلی آنها به حساب می آمد. از این تاکتیک در 32 مورد انقلاب رنگی در کشورهای مختلف استفاده شده است. از دیگر مفروضات این تاکتیک به میدان آوردن فردی متعصب و متوهم بود که به زعم خودش دارای وزنه‌ای سنگین در میان اصولگرایان و اصلاح طلبان و از پایگاهی بسیار قویتراز سایر کاندیداها برخوردار بود. با چنین ذهنیتی بود که ماه ها کش و قوس بر سر آمدن و نیامدن خاتمی، موسوی با حمایت بی دریغ خاتمی وارد صحنه رقابت ها گردید. و این نکته مهمی در عدم پذیرش نتیجه انتخابات توسط موسوی به شمار رفت. تبلیغات گسترده کف خیابانی به ویژه در تهران و کلان شهرها، همراه با سرود، شعار، نمادهای رنگین تجربه شده در انقلاب های رنگین و راه اندازی کمپین های رسانه ای در فضای مجازی از قبل از انتخابات، به توهم پیروزی دامن زد.

4 – یکی از پیش نیازهای اصلی انجام انقلاب های رنگی، انتخاب یک رنگ به عنوان نماد حرکت پیش روی می باشد. از این رو، اصلاح طلبان در اقدامی بی سابقه در طول تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی، رنگ سبز را به دلیل قداست آن در کشورمان با بهره گیری از تجربه انقلاب های رنگی برگزیدند تا ضمن ایجاد موج های اجتماعی مورد نیاز و فراهم سازی فضای روانی لازم، جامعه مخاطب خود را در دو قطب له یا علیه ترسیم نموده و از این طریق رنگ کودتای خود را معرفی نمایند. لازم به ذکر است؛ تا سال 1388 تجربه 28 مورد انقلاب رنگی وجود داشت که در ستاد یکی از کاندیدا ها این تجربه مستند سازی شده بود. که در تمام انقلاب های رنگی از نمادها بری تهییج و برانگیختن جامعه استفاده شده است.

5 – بهره برداری ازفضایی که اصلاح طلبان آن رااعتراض مسالمت آمیزوهمراه باسکوت می خواندند زمینه ای فراهم کرد تا در همان روزهای اول تعداد زیادی از مراکز دولتی و نظامی، اتوبوس ها و اموال عمومی و خصوصی مورد تهاجم سوءاستفاده کنندگان قرار گیرد. درخواست نامزدهای شکست خورده برای تجمع غیر قانونی در خیابان انقلاب موجب حمله به یک مرکز نظامی سپاه و درگیری مسلحانه ای گردید که در نتیجه آن هفت نفر جان خود را از دست دادند.

برخی از گروه های اصلاح طلب و نامزد های ناکام آن ها سعی کردند از طریق بیانیه پراکنی اقدام به تحریک هواداران حزبی خویش پرداخته و با در صحنه نگه داشتن آن ها مانع خاموشی آنچه موج سبز می نامیدند، گردند. اما هر چه بر تعداد بیانیه های صادره افزوده می شد از تعداد هواداران گروه ها و نامزد های اصلاح طلب ، کاهش می یافت که نمونه بارز آن در روز قدس به نمایش گذاشته شد و بدین ترتیب این پروژه نیز با بن بست مواجه شد.

6 – فتنه گران اولین خواسته خود را ابطال کلی انتخابات قرار دادند تا در صورت تکرار انتخابات و پیروزی احتمالی اهداف بعدی خود را دنبال نمایند و در صورت عدم موفقیت به چرایی ابطال انتخابات اعتراض نموده و آن را اشتباهی از سوی رهبری نظام قلمداد نمایند، ماجرایی که در صدر اسلام تحت عنوان خوارج مسبوق به سابقه است. از همین رو رهبر معظم انقلاب در تدبیری تاریخی اقدام به حضور در نماز جمعه تهران نموده و در خطبه هایی حکیمانه اعلام داشتند:

“بنده زیر بار بدعت های غیر قانونی نخواهم رفت. امروز اگر چهار چوب های قانونی شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر مصونیت نخواهد داشت . بالاخره در هر انتخاباتی بعضی برنده اند، بعضی برنده نیستند؛ هیچ انتخاباتی دیگر مورد اعتماد قرار نخواهد گرفت و مصونیت پیدا نخواهد کرد” .

7 – فتنه گران در حالی که عملا با نادیده انگاشتن رای مردم به شورش علیه جمهوریت رو آورده بودند، اما تلاش می کردند، مخالفان خود را طرفداران اسلامیت یا نیروهای صرفا ارزش و تکلیف گرا معرفی کنند.

امام خامنه ای درانحراف از  جمهوریت و اسلامیت می فرمایند:

” در پرتو انقلاب عظیم ملت ، حضور مردم در صحنه و خشوع در مقابل احکام الهی ، حقیقت واحدی به نام جمهوری اسلامی را شکل داده اند. جمهوریت و اسلامیت دو عنصر جدا از همدیگر نیستند چرا که تکیه به مردم و احترام به خواست و رأی آنان در دل اسلامیت و اتکای به احکام الهی قرار دارد. ترکیب ذاتی اسلامیت و جمهوریت راز ماندگاری و آسیب ناپذیری جمهوری اسلامی است و به فضل الهی و هوشیاری مردم و مسئولان این حقیقت مصونیت بخش همواره حفظ خواهد شد.”

برخورد با سران فتنه :

حصر خانگی کم‌ترین اقدام نظام در رابطه با سران فتنه است، جرم سران فتنه جرم کاملا نابخشودنی است و باید آنها پاسخگوی همه خون‌هایی که به دلیل بد عمل کردن آنها در فتنه ۸۸ ریخته شد باشند. پاک کردن صورت مسئله فتنه ۸۸ خیانت است. فتنه ،طرح براندازی بود نه رقابت انتخاباتی. همراهان فتنه باداعیه اصلاح طلبی حق حضوردر هیچ صحنه‌ای را ندارند.

 

حصر دو تن از سران فتنه بخاطر آن بود که آمریکایی‌ها می‌خواستند همان طرح تکفیری را که در سوریه پیاده کردند، در اینجا نیز پیاده کنند. که نظام با حصر خانگی آنها، تودهنی محکمی به آمریکا و پروژه تکفیری زد و رابطه آنها را با کانون آمریکایی تکفیرها قطع کرد. تمامی حامیان داعش و تکفیری‌ها بدون استثناء همان حامیان فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ هستند.

عباس ذوالعلی وراضیه شعبانی،پدر ومادری که فرزندشان در فتنه‌ سال ۸۸ شهید شد. می گویند “انتظار نداریم رئیس دولت افراد فعال درفتنه رادر مسئولیت‌ها منصوب کند. ادامه حصر سران فتنه کمترین خواسته ماست


حماسه یومالله ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ ماندگار درتاریخ زرین انقلاب اسلامی :

نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در «سالگرد این حماسه»، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود. امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

 

حدود 200روز پس ازغائله ای که بدنبال انتخابات دهم ریاست جمهوری به بهانه تقلب براه افتاد و با مخدوش ساختن جمهوریت نظام و تعرض به بسیاری از مقدسات مذهبی و ملی کشور زمینه موج سواری سرویس های جاسوسی غرب، کشورهای وابسته عربی، گروههای اپوزیسیون وبدخواهان ملت ایران رافراهم ساخت،درنهم دی ملت مسلمان ایران درواکنشی فراگیر وملی وخودجوش به خیابان هاآمدندونقطه پایانی برتلاش غرب و عوامل داخلی آنها در براندازی نرم یا همان فتنه بزرگ یا انقلاب رنگی سال 88 موجب گردید.

فتنه 88 را باید یکی از پیچیده ترین توطئه های غرب علیه جمهوری اسلامی دانست که نظام سلطه در ادامه سلسله برنامه هایش جهت دستیابی به اهداف خود طراحی نمود. این برنامه ها از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی کلید خورد و همواره در قالبها و اشکال مختلف نمایان گردیده است . در فتنه ۸۸ اجتماع تمام فتنه های قبلی در یکجا بود، در واقع دشمن تمام تجربیات خود را در یکجا به کار بردو موضوع انتخابات بهانه فتنه شده بود در حالی که همه این حرکات حاکی از نقشه های گسترده دشمنان داخلی و خارجی برای مقابله با انقلاب بود،و در پاسخ به آن حادثه، واقعه ۹ دی بود که در تقابل با فتنه شکل گرفت در فتنه 88 کشور غبارآلود شد، اما بصیرت و آگاهی جامعه و رهنمودهای مقام معظم رهبری بار دیگر ملت ایران را سربلند کرد.در جریان فتنه ۸۸ ظلم نابخشودنی به مردم و نظام روا داشته شد و بی تردید عناصر ایجاد این فتنه شوم خیانت بزرگی در حق انقلاب و نظام اسلامی کردند اما مردم بیدار و با بصیرت ایران اسلامی با خلق حماسه ۹ دی تمامی نقشه های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را خنثی کردند.

 

حماسه پرشور ۹ دی در ادامه اهداف الهی حضرت امام (ره) و یک جهش بزرگ درحرکت تکاملی انقلاب بود که آن را می توان انقلابی دیگر دانست که توسط ملت ولایتمدار ایران خلق شد. یکی ازمهمترین شاخصه هایی که ۹ دی را متمایز می کند، عنایت الهی است که بار دیگر آن هم، در یکی از سهمگین ترین میدان ها به مدد ملت ایران آمد؛ میدانی که چنان غبارآلود شد که خواص بسیاری در آن لغزیدند، برخی سقوط کردند و در اردوگاه فتنه و اصحاب فتنه صف آرایی نمودند، بسیاری در تردید ماندند و جالب تر اینکه، برخی نیز هنوز با گذشت چندسال از این ماجرا، همچنان بر غفلت و تردید اصرار دارند. ۹ دی در حقیقت رساترین و استوارترین فریاد تاریخ انقلاب اسلامی است. مردم با حرکت آگاهانه خود دشمنان را بر سر جای خود نشانده و حرف دلشان را به آن ها زدند. مردم در ۹ دی سیلی محکمی بر فتنه گران زدند و به آنها ثابت کردند که نمی توانند هیچ غلطی بکنند . واقعه ۹ دی میدان آزمایش دیگری مردم ایران اسلامی در حمایت از انقلاب و اصول آن بود؛ میدانی که شاهد پیروزی و سربلندی همیشگی مردم و شگفتی جهانیان را به دنبال داشت. مردم آن روز نشان دادند که حامی بی‌چون و چرای انقلاب و دستاوردهای آن، رهرو واقعی امام و شهیدان و پیرو راستین ولایت فقیه‌اند و هر جا و در هر مرحله‌ای احساس کنند انقلاب و ولایت به حضورشان نیاز دارند با ایمانی راسخ حضور جدی خود را نشان می‌دهند و پشتیبانی خودرا اعلام می‌دارند. مردم بیدار و با بصیرت ایران اسلامی با خلق حماسه ۹  دی تمامی نقشه های شوم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را خنثی کردند،حماسه مردم در روز ۹ دی در واقع تیر خلاص را به فتنه‌گران زد و تمامی معادلات و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد. خلق حماسه ۹ دی در واقع نماد هوشیاری و تجلی بصیرت عمیق ملت ایران در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بود، این نظام و مملکت خون بهای شهداء است که باید در حفظ آن بسیار تلاش کنیم و سرنوشت مدیریت خود را زیر سایه ولی فقیه برای خداوند متعال قرار دهیم تا ماندگار باشیم. مردم، همیشه در مقابل هرکس ، در مقابل هر مقام ، منصب و قدرتی که بخواهد خطوط قرمز نظام را بشکند، خواهند ایستاد.

حضرت امام خامنه ای با تدبیر و حکمتی که داشته ودارند بصیرت در مردم ایجاد کردند و مردم با آن بصیرت وسط میدان آمده و ایستاد ند .محور تمام وابستگی مردم به نظام ، ولایت است و اگر ولایت نباشد کل نظام از مردم منفک می‌شود.

 

۹دی یک حادثه نبود بلکه یک جریان بود؛ علی‌رغم اینکه بسیاری قصد دارند بگویند ۹ دی یک حادثه بود که اتفاق افتاد و مردم تظاهرات و راهپیمایی به راه انداختند باید بگوییم که ۹ دی تنها همین تظاهرات نبود بلکه یک آیینه بود که جریانی را به نمایش گذاشت . ۹دی ثابت کرد مسئله ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قائمه اصلی است که محور تمام وابستگی مردم به نظام ولایت است. اگر ولایت نباشد کل نظام از مردم منفک می‌شود، به خاطر ولایت مردم به نظام وابسته هستند.این بدین معناست که در این نظام مسائل اقتصادی، سیاسی، ارتباطات بین‌المللی و هر نوع تحولی نمی‌تواند مردم را جذب و دفع کند؛ اینکه عده ای باغ سبز و سرخ نشان دهند و مردم به طرف آن بروند و یا اگر حادثه اقتصادی و بحرانی به وجود آید، مردم از نظام بر می‌گردند؛ اینها همه تفکرات و تصورات کشورهایی چون آمریکاست و یا تصورات عده‌ای از احزاب و جریان‌های لائیک در کشور است.

ظلمی که در جریان فتنه شیطانی ۸۸ بر مردم و نظام جمهوری اسلامی روا شد، فراموش شدنی و تطهیرشدنی نیست ومامردم هوشیار ایران با زنده نگه داشتن این واقعه بزرگ انقلاب اسلامی  نمی گذاریم خیانت بزرگ فتنه گران ،حامیان و اطرافیان آنان در افکار عمومی به فراموشی سپرده شود.

امام خامنه ای (مدظله العالی):

مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى – كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست – اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى – كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام – به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا.

۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و روز “پیوندعاشورایی امام و امت “گرامی باد

حسنعلی نوروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برو بالا